برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مهمان عزیز خوش آمدید

کاهش مصرف اینترنت توی یک دقیقه

نوشته شده در تاریخ1401-01-14 توسط
دوست داشتن

با توجه به مصرف بالای اینترنت نرم‌افزارهای امروزی و تموم شدن سریع بسته‌های اینترنتی این روزها همه‌ی ما به دنبال روشی برای کاهش مصرف اینترنت به خصوص اپلیکیشن‌هایی از جمله اینستاگرام و واتساپ و از این قبیل هستیم. در این مقاله به چند راهکار برای کمترین مصرف حجم اینترنت شما می‌پردازیم.

با الوگوشی همراه باشید.

فعال کردن Data Saver اینستاگرام :

وارد تنظیمات یا settings اینستاگرام شده و گزینه Account یا حساب کاربری رو انتخاب می‌کنیم، بعدش گزینه Cellular data use یا استفاده از داده های سلولی رو انتخاب کرده و بعدش گزینه  Data saver یا ذخیره داده رو فعال می‌کنیم.

فقط اینکه حتما گزینه High Resolution media یا رسانه با وضوح بالا رو انتخاب کن و روی حالت Never یا هرگز قرار بده.

با این کار مصرف اینترنت اینستاگرام کمتر میشه اما خب کیفیت هم به مراتب کم میشه.

از مرورگرهای کم مصرف استفاده کن :

مرورگرها هم میتونن باعث افزایش مصرف بشن پس بهتره که یا حالت Data saver یا ذخیره داده مرورگرهایی مثل کروم رو فعال کنید یا از مرورگرهای کم مصرف استفاده کنید . Opera و Brave Browser مرورگرهایی هستند که عملکرد خوبی دارن و اینترنت کمتری مصرف میکنن و برای اندروید و ios میتونید دانلود و استفاده کنید.

فعال کردن حالت ذخیره داده گوشی :

تمام گوشی های جدید مخصوصا گوشی هایی که اندروید ۹ به بالا دارن، حالتی به اسم Data saver دارند که مصرف اینترنت برنامه ها روی اینترنت خط را محدود میکنه تا اینترنت کمتر مصرف بشه. داخل تنظیمات گوشی روی گزینه ذره بین زده و Data saver یا ذخیره داده رو  سرچ کرده و فعالش می‌کنیم.

خاموش کردن دانلود خودکار واتس اپ :

توی واتس اپ به  قسمت تنظیمات رفته بعد گزینه storage and data و سپس از قسمت media auto download دانلود خودکار اطلاعات رو غیرفعال می‌کنیم. با این کار میتونید از دانلود شدن ناخواسته عکس و فیلم و آهنگ جلوگیری کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار گوگل پلی :

آپدیت خودکار برنامه ها هم حسابی اینترنت مصرف میکنه. پس وارد گوگل پلی شده سپس به تنظیمات رفته و گزینه General و  بعد Auto_update apps رو انتخاب می‌کنیم.حالا گزینه ی Don’t auto update apps رو انتخاب کرده و روی گزینه Done کلیک می‌کنیم.

مدیریت مصرف اینترنت در پس زمینه :

به قسمت تنظیمات گوشی رفته و وارد قسمت apps یا برنامه ها می‌شویم و برنامه هایی مثل اینستاگرام رو انتخاب می‌کنیم، گزینه Mobile data رو انتخاب کرده و Allow background data usage رو غیرفعال می‌کنیم. با این کار میتونیم جلوی مصرف اینترنت هر برنامه ای در پس زمینه را بگیریم.

با این راهکارها می‌توان تا حد زیادی از مصرف اضافه‌ی اینترنت جلوگیری کرده و به مقدار زیادی در هزینه‌هایتان صرف‌جویی کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

صفحه اصلی

پنل کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

پنل کاربری