برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مهمان عزیز خوش آمدید

همکاری هیجان انگیز سامسونگ و کوالکام در گلکسی S23

نوشته شده در تاریخ1401-05-09
دوست داشتن

ظاهراً سامسونگ قصد دارد نسل بعدی پرچم‌داران خود، یعنی سری گلکسی S23 را فقط با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه کند؛‌ اما این همکاری چگونه می‌تواند این سری از گوشی‌های غول فناوری کره‌ای را به محصولاتی هیجا‌ن‌انگیزتر تبدیل کند؟

سامسونگ در حال گسترش همکاری خود را کوالکام است؛ اقدامی که میزان استفاده از تراشه‌‌ها و فناوری‌های کوالکام را در محصولات این شرکت افزایش می‌دهد. مهم‌ترین نکته درباره‌ی این همکاری افزایش سهم تراشه‌های اسنپدراگون در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری گلکسی است؛ درحالی‌که سهم تراشه‌های اگزینوس در این گوشی‌ها در شُرُف کاهش است. بدین‌ترتیب، این خبر برای سری گلکسی S23 بسیار هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی کوالکام، اشاره شده است که دو شرکت برای تقویت بیشتر همکاری خود توافق کرده‌اند‌که شامل گسترش استفاده از پلتفرم‌های اسنپدراگون در محصولات آینده‌ی سامسونگ گلکسی ازجمله گوشی‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی، تبلت‌ها، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. بااین‌حال، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در گزارش‌های مربوط به درآمد این شرکت به‌صراحت اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند گلکسی آینده بیشتر با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه خواهند شد و سهم پردازنده‌های اگزینوس در این محصولات کاهش خواهد یافت.

آمون درباره‌ی محصولات پرچم‌دار گلکسی گفت:

هدف ما قبلاً این بود ۷۵ درصد از واحدهای گلکسی S22 با تراشه‌های اسنپدراگون عرضه شوند و حالا قصد داریم با سری گلکسی S23 این میزان را افزایش دهیم. درواقع، می‌توانید به این موضوع فکر کنید که ما دستگاه‌های پرچم‌دار شرکت کره‌ای را به تراشه‌های خود مجهز خواهیم کرد.

نبرد اگزینوس درمقابل کوالکام در پشت درهای بسته

در طول تاریخ، سامسونگ محموله‌های گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را در دو نسخه با تراشه‌های اگزینوس و اسنپدراگون عرضه کرده است. این شرکت مدل‌های مخصوص بازارهای ایالات متحده را به جدیدترین پردازنده‌های سری اسنپدراگون کوالکام مجهز می‌کند؛ درحالی‌که مدل‌های عرضه‌شده به بازارهای هند و اروپا بیشتر با از تراشه‌‌های اگزینوس بهره می‌برند.

همه‌ی خریداران پرچم‌داران سامسونگ صرفاً به دریافت گوشی با تراشه‌ی ضعیف‌تر راضی نبودند. درحقیقت با‌‌توجه‌‌به عملکرد نسخه‌های اگزینوس و اسنپدراگون پرچم‌داران سامسونگ، مدل‌های اگزینوسی معمولاً عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان داده‌اند.

علاوه‌براین، یکی دیگر از مشکلات مدل‌های مجهز به تراشه‌های اگزینوس، تولید گرمای بیش‌ازحد بوده است که مشتریان این شرکت هرسال با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. آزمایش‌های دقیق DxOMark نیز نشان می‌دهد عملکرد دوربین نسخه‌ی اسنپدراگون گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی درمقایسه‌با نمونه‌های اگزینوسی بهتر است. همچنین، در سال‌های گذشته کاربران مشکلاتی در عملکرد بخش موقعیت‌یاب جغرافیایی یا سایر عملکردهای نسخه‌های اگزینوسی را گزارش داده‌اند.

نجات سری گلکسی S23 از گرمای اگزینوس

خریداران پرچم‌داران گلکسی سامسونگ آن‌قدر از عملکرد تراشه‌های اگزینوس این شرکت ناراضی هستند که حتی طوماری برای نفروختن نسخه‌های مجهز به این نوع تراشه ایجاد کرده‌اند. تقریباً همه می‌دانند که مدل‌های اگزینوس پرچم‌داران سامسونگ شهرت خوبی میان خریداران این محصولات ندارند. سری گلکسی S22 جدیدترین تصویری است که نشان می‌دهد مشکلات مربوط به پردازنده‌های اختصاصی این شرکت در گوشی‌های سال ۲۰۲۲ همچنان وجود دیده می‌شوند.

اکنون به‌نظر می‌رسد سامسونگ سرانجام از مشکلات مربوط به نسخه‌ی اگزینوسی پرچم‌داران خود به‌طورکامل آگاهی پیدا کرده است. تقویت همکاری غول فناوری کره‌ای با کوالکام حاکی از آن است که این شرکت حداقل برای نیم‌دهه‌ی آینده قصد دارد از تراشه‌های اسنپدراگون در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری گلکسی خود استفاده کند.

به‌نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک، خریداران گلکسی S23 دیگر با مشکلات نسخه‌ی اگزینوسی آن مواجه نخواهند شد و حداقل بیشتر این افراد در هر بازاری مدل مجهز به Snapdragon 8 Gen 2 را دریافت خواهند کرد. با‌‌توجه‌‌به عملکرد تراشه‌های سری Snapdragon 8 Gen 1 در اوایل سال جاری، همه‌چیز برای سری گلکسی S23 روشن به‌نظر می‌رسد.

اقدامات ناامید‌کننده در زمان نامناسب

براساس گزارشی که رسانه‌ی کره‌ای iNews24 منتشر کرده است، دکتر تی‌ام رو، رئیس بخش موبایل سامسونگ، در جلسه‌ی تالار شهر اعلام کرد این شرکت خط جدیدی از پردازنده‌های سفارشی را به‌طورانحصاری برای گوشی‌های هوشمند گلکسی خود تولید خواهد کرد. این حرکت درواقع اقدامی هوشمندانه است؛ زیرا سامسونگ می‌تواند بدین‌طریق از بدنامی تراشه‌های اگزینوس و جنجال‌های اخیر مرتبط با آن خلاص شود.

همکاری با کوالکام به سامسونگ زمان زیادی می‌دهد تا روی کمبودهای تراشه‌های اگزینوس کار کند. این شرکت همه‌ی منابع موردنیاز برای انجام چنین کاری را دراختیار دارد. همکاری این شرکت با AMD برای تولید پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند مخصوص گوشی‌های هوشمند یکی از مزیت‌های این برند است.

علاوه‌براین، قدرت ساخت تراشه‌ی سامسونگ ضعیف نیست. این شرکت اخیراً تولید انبوه تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی پیشرفته‌ی ۳ نانومتری را آغاز کرده است. این اقدام باعث شد TSMC را به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های سری M اپل برای مک و تراشه‌های سری A برای آیفون‌ پشت‌سر بگذارد.

سامسونگ با همکاری کوالکام می‌تواند پرچم‌داران اندرویدی درجه‌‌یک و بدون مشکل را روانه‌ی بازار کند. درهمین‌حال، این شرکت می‌تواند چند سال به‌طورجدی‌تر روی تراشه‌های اختصاصی خود کار کند و با بهره‌گرفتن از تخصص‌های AMD در بخش پردازش گرافیکی، سیستم-روی-چیپ‌های (SoC) پیشرفته‌تر و بدون مشکل را برای سال‌های آینده‌ی خود بسازد و با پیشی‌گرفتن از کوالکام، درآمد بیشتری نیز به‌دست آورد.

منبع : DIGITAL TRENDS

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

صفحه اصلی

پنل کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

پنل کاربری