برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
مهمان عزیز خوش آمدید
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ
برچسب‌ها

نگاه اجمالی به گوشی خوش قیمت سامسونگ A13 5G

نوشته شده در تاریخ1401-01-29 توسط
دوست داشتن

مقدمه بررسی تخصصی گوشی سامسونگ A13 5G

سامسونگ گلکسی A13 5G با عملکرد نسبتاً قوی، عمر باتری کافی، دوربین‌های مناسب و پشتیبانی طولانی‌مدت به‌روزرسانی و با قیمت ۲۵۰ دلار یک گزینه مناسب خرید است. با الوگوشی با بررسی گوشی A13 همراه باشید.

مشخصات گوشی A13

  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت
  • تراشه: مدیاتک Dimensity 700
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • سیستم عامل: اندروید ۱۱ با OneUI 3.1
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین (سلفی): 5 مگاپیکسل f/2.0
  • دوربین‌ها (عقب): 50 مگاپیکسل f/1.8 اصلی، ۲ مگاپیکسل f/2.4 ماکرو، ۲ مگاپیکسل f/2.4 عمق
  • قیمت گوشی A13 به دلار: 250 دلار
  • ابعاد: 164.5 در ۷۶٫۵ در ۸٫۸ میلی متر
  • صفحه نمایش: 6.5 اینچ ۷۲۰ پیکسل PLS TFT نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز
  • وزن: 195 گرم

مزایای گلکسی A13

  • سریعتر از آن چیزی که یک گوشی ارزان قیمت انتظار داشتیم
  • عمر باتری طولانی
  • چهار سال به روز رسانی امنیتی

طراحی سامسونگ A13

طراحی گوشی سامسونگ A13 خیلی خاص نیست و طراحی تکراری دارد. به نظر می‌رسد که اگر از کسی بخواهیم یک گوشی موبایل اندرویدی عمومی بکشد، چیزی که انتظارش را داریم، کمتر یا بیشتر همین گوشی A13 است.

قاب جلویی برای سال ۲۰۲۲ خیلی با حاشیه ضخیم است که یک صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با ناچ قطره ای را احاطه کرده است.

صفحه نمایش گوشی A13

روی صفحه نمایش کمی مات و مبهوت شده‌ایم. فوق‌العاده است که سامسونگ توانسته یک گوشی ۲۵۰ دلاری با نمایشگر ۹۰ هرتزی بسازد. اما مانند گوشی موتو جی پاور، هیچ چیز دیگری در مورد آن نمایشگر قابل توجه نیست.

این یک پنل ال سی دی ۷۲۰p است که با توجه به قیمت گوشی A13، بیش تر از این انتظار نمیرفت. رنگ‌ها خیلی زنده نیستند، که به کل گوشی حس بی‌جانی می‌دهد.

همانطور که ما صفحه نمایش های با نرخ رفرش بالا را دوست داریم، فکر می کنیم یک پنل ۶۰ هرتزی با کیفیت بهتر را به صفحه نمایش A13 ترجیح می‌دادیم.

همچنین به نظر نمی‌رسد که هیچ نوع پوشش اولئوفوبیک داشته باشد. بنابراین تعداد زیادی اثر انگشت جمع آوری می‌شود که پاک کردن آنها آسان نیست.

ما متوجه شدیم که درز بین صفحه‌نمایش و بدنه گوشی سامسونگ A13 نسبت به اکثر گوشی‌ها پرز بیشتری را به خود می‌گیرد.

بدنه و دیگر ویژگی های مشخصات A13

قسمت پشتی از پلاستیک است که با سه دوربین و فلاش در گوشه سمت چپ بالا و لوگوی سامسونگ در پایین است. دکمه تنظیم صدا و حسگر اثرانگشت به طرز رضایت‌بخشی و سریع روی دکمه پاور در لبه سمت راست وجود دارد.

یک سینی سیم کارت/میکرو اس‌دی ترکیبی در سمت چپ؛ و یک پورت USB-C، بلندگو و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری در پایین قرار گرفته اند.

این تک اسپیکر تنها یک بلندگوی گوشی سامسونگ A13 است و صدای خوبی ندارد. به اندازه کافی بلند می‌شود، اما بیس زیادی تولید نمی‌کند و کیفیت خیلی بالایی ندارد.

به طور کلی، مشخصات گوشی A13 در این قسمت خیلی خاص نیست. پلاستیکی است، خم می‌شود و تمیز نگه داشتن صفحه نمایش با کیفیت پایین آن سخت است.

اما این واقعیت که قیمت گوشی A13 ارزان است، وجود دارد. بنابراین باتوجه به قیمت گوشی سامسونگ A13 انتظار بیش‌ترین نداریم.

آنباکسینگ گوشی سامسونگ A13

با بازکردن جعبه گوشی سامسونگ A13، تعدادی کاتالوگ و دفترچه راهنما، یک سوزن سیم‌کارت ساده و یک کابل USB-C-to-C ارائه می‌شود.

شارژر داخل جعبه نیست و می‌دانیم که اگر شارژر داخل جعبه می‌بود، قیمت گوشی A13 افزایش پیدا می‌کرد.

اما سامسونگ باید به این توجه می‌کرد که خریداری که یک گوشی ۲۵۰ دلاری می‌خرد، با گوشی بازهایی که هر ساله ۹۰۰ دلار برای یک گوشی موبایل پرداخت می‌کنند غرق در شارژرهای یدکی نیستند.

نرم افزار گوشی a13

شما در اینجا رابط کاربری One UI 3.1 را با سیستم عامل اندروید ۱۱ دریافت می‌کنید، بنابراین شگفتی زیادی وجود ندارد.

تمام ترفندهای معمولی سامسونگ، از جمله پنل‌های لبه اختیاری که میانبرهای اضافی را اضافه می‌کنند و امکان قرار دادن برنامه‌ها در پنجره‌های کوچک برای چندوظیفگی را دارد. (ممکن است نخواهید این کار را روی صفحه‌نمایش ۷۲۰p در اندازه گوشی انجام دهید، اما می‌توانید).

جالب‌تر از خود نرم‌افزار این واقعیت است که سامسونگ قول داده‌است که برای گوشی سامسونگ A13 وصله‌های امنیتی چهار ساله ارائه کند. این برای سامسونگ در سال ۲۰۲۲ غیرمعمول نیست، اما دیدن چنین گوشی ارزان قیمتی که از پشتیبانی مناسبی برخوردار است، همچنان دلگرم کننده‌است.

عملکرد سخت افزاری

گوشی سامسونگ A13 5G با استفاده از چیپست مدیاتک Dimensity 700 همراه با چهار گیگ رم، عملکردی قوی‌تر از آنچه انتظار داشتیم دارد.

تلنگر زدن به اطراف صفحه‌های اصلی، باز کردن و تعویض برنامه‌ها، و حتی انجام برخی از بازی‌های نسبتاً فشرده مانند کال آف دیوتی موبایل همگی بدون مشکل انجام می‌شوند.

کندی یا هنگ کمی وجود خواهد داشت، و کمی بیش‌تر از زمانی که برای یک برنامه در یک گوشی قدرتمندتر صرف می‌کنید، در این گوشی باید منتظر بمانید.

اما ما فکر می‌کنیم تجربه کاربری که این سخت‌افزار ارائه می‌دهد برای گوشی سامسونگ A13 با این قیمت عالی است. گوشی A13 در این بخش بسیار خوب عمل کرد.

باتری سامسونگ A13

گوشی سامسونگ A13 از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی برخوردار است.عمر باتری نیز عالی است.

ما در طول مدتی که با گوشی A13 کار می‌کردیم، کمی بیشتر از حد معمول یک خانه‌دار از گوشی استفاده کردیم. اما این گوشی توانست حدود هفت ساعت از صفحه نمایش با کاربری مختلط را در فاصله زمانی بیش از ۴۸ ساعت بین شارژ کامل داشته باشد. آن زمان شامل مرور وب، پیام رسانی، بازی های سبک و چندین ساعت تماشای ویدیوهای یوتیوب از طریق اتصال ۵G بود.

دوربین های سامسونگ A13

گوشی سامسونگ گلکسی A13 دارای سه دوربین پشتی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همراه با دو دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق است.

دوربین اصلی در نور خوب تصاویر مناسبی را ثبت می‌کند. ۵۰ مگاپیکسل آن به ۱۲٫۵ مگاپیکسل کاهش یافته‌است و اگر بزرگنمایی کنید، جزئیات دقیق مانند یک نقاشی آبرنگ به نظر می‌رسند. با این حال، عکس‌های برش‌نخورده گرفته شده در نور کافی برای رسانه‌های اجتماعی به اندازه کافی خوب به نظر می‌رسند.

همانطور که ممکن است تصور کنید، گوشی سامسونگ A13 در نور کم مشکل دارد. هیچ حالت اختصاصی در نور کم وجود ندارد. و علیرغم اینکه ISO در تنظیمات واقعا تاریک به هزاران می‌رسد، سرعت شاتر بسیار پایین است. عکسی در فضایی تاریک گرفتیم که، ISO روی ۵۰۰۰ تنظیم شده بود و سرعت شاتر یک دهم ثانیه بود. با چنین نوردهی طولانی، نمی‌توانید عکس‌های واضحی از یک دوربین ناپایدار دریافت کنید.

دو دوربین اضافی ممکن است اصلاً وجود نداشته باشند. یکی یک دوربین عمق اختصاصی است که ظاهراً به حالت پرتره کمک می‌کند و دیگری یک دوربین عکاسی ماکرو با فوکوس ثابت است. دوربین های ماکرو خوب می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، اما این یکی از آنها نیست.

در دو مگاپیکسل، عکس‌های دوربین ماکرو گوشی A13 فقط ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل هستند که نسبتاً کوچک است. آنها همچنین به شدت تیز شده‌اند.

آنها فقط خوب نیستند داشتن ویژگی‌هایی که نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید به سختی به گوشی آسیب می‌زند.

اما اضافه کردن دوربین‌های بیشتر صرفاً به خاطر داشتن یک تعداد مشخص، هرگز خوب نیست. ما ترجیح می‌دادیم یک دوربین تک و خوب داشته باشیم تا تعدادی دوربین بی کیفیت.

آیا خرید گوشی A13 هوشمندانه است؟


پاسخ ما بله است. ما این گوشی را خیلی بیشتر از چیزی که انتظار داشتیم دوست داریم. عملکرد نسبت به قیمت عالی است. عمر باتری واقعا بالاست، و در مقایسه با سایر گوشی‌های این رنج قیمت، دوربین‌های آن اصلا بد نیستند. همچنین نسبت به بسیاری از گوشی‌ها، حتی گوشی‌های گران‌تر مانند پیکسل ۵a، پشتیبانی به‌روزرسانی طولانی‌تری دریافت می‌کند.

ای کاش نمایشگر کمی زیباتر بود. کیفیت ساخت کمی نگران‌کننده است. نمی‌دانیم چگونه در برابر استفاده خشن مقاومت می‌کند. اما با توجه به ارزان قیمت بودن گوشی سامسونگ A13 ، تمام مشکلاتی که با آن داریم ناچیز به نظر می‌رسند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

صفحه اصلی

پنل کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

پنل کاربری